Magyar l Deutsch l English
Facebook
 
 

Nordic Walking


A „nordic walking" nem éppen magyar kifejezés. Manapság jobb híján északi sétának, sportosabban északi járásnak fordíthatjuk.
A sport  tízéves hivatalos léte alatt igazi, érett, önálló ág lett. Őse a sífutás, ennek technikáit ültették át az okosak és hozzáértők sí- és gyakran hómentes terepekre, majd a modern fitnesz elvárásaihoz igazítottak: ízületkímélés, nem megerőltető lépéshossz, megfelelő pulzustartomány, az eredetinél rövidebb bot és persze, megfelelő ruha és lábbeli. Ezáltal teljes körűen biztosítja széles tömegek edzését nagymamától kismamáig, kedvtelésből, egészségért sportolóktól a profi bajnokokig, mivel 25 technikájával egyesíti a sífutás lépéstechnikáit, különböző ugrótechnikákat, a futás elemeit és fitneszelemeket.

A balatonfenyvesi Hubertus-Hof Hotelhez tartozó Nagyberek Natúrpark területén 3 kijelölt útvonalon lehet sétálni, futni és nordic walkingozni:
- sárga 3 km
- kék 5 km
- piros 7 km

Nordic Walking bot kölcsönzés és vezetés: 1000 Ft / fő / alkalom (60 perc)

A nordiv walking (sífutás) sporttevékenység célja egy bizonyos, előre kitűzött hosszúságú táv megtétele, vagy egy adott időintervallumon belül lehetőleg a legnagyobb táv teljesítése. Ha a „nagykönyv" szerint teljesítjük a megálmodott távot, akkor a kar, a váll, a nyak és a hát izmait is megmozgatjuk, ami ülőfoglalkozást végző kortársainknak igen fontos a mai világban.
A nordic walking (sífutás) nagy sikerének egyik kulcsa valószínűleg az is, hogy szabadban végezhető, ahol friss levegővel tölthetjük fel tüdőnket, és kiszellőztethetjük a napi bosszúságokat is. A Hubertus-Hof Hotelhez tartozó Nagyberek Natúrpark, Balatonfenyvesen ideális helyszíne  a szabadtéri sportoknak, így a nordic walking-nak is.

Nordic Walking a balatonfenyvesi Hubertus-Hof Hotelben
Nordic Walking (sífutás) Csoportban és családban a Hubertus-Hof Hotel szervezésében, Balatonfenyvesen:

A nordic walking (sífutás) csoportsport vagy családi sport, amit férfi, nő, idős és gyerek együtt is űzhet. A teljesítmény hajszolása mellett, a közös együttlét is cél lehet. Mindenkinek ajánlják, aki egészséges, sportolni szeretne, kedveli a természetet és a jó társaságot, de még nem talált rá a neki megfelelő mozgásformára.
Jó annak is, aki túlsúlyos, és szeretne könnyedén és végérvényesen megszabadulni fölös kilóitól. Ajánlott az ülőmunkát végzőknek, akik  szeretnék megelőzni, megszüntetni a mozgásszegény életmódból adódó problémákat. Jót tesz a térd-, hát- és derékfájással küszködőknek, mert ezzel a hatékony és kímélő mozgásformával javíthatnak állapotukon.


Milyen előnyökkel jár egy északi séta?


Nordic walking Fogyókúrázóknak: Az északi séta 50-80 százalékban dolgoztatja meg a szervezetet, amely terhelésre a szervezet zsírégetéssel válaszol, ezért a rendszeres edzés a súlyproblémák orvossága. Egy óra alatt átlagos tempóval pont 400 kalóriát égetünk el. Emellett a sport az egyik legjobb öregedésgátló szer a világon, amit a testre és a lélekre gyakorolt hatása biztosít.
Nordik walking és az Oxigén: Az izomhasználat növekedésének köszönhetően nő az oxigénfelvétel, ami a vérben 25 százalékos koncentrációnövekedést jelent, így jelenősen javítja a test oxigénellátását. A növekvő oxigénfelvétel és a javuló vérkeringés az agy működését, a gondolkodást segíti.
Nordic walking és a Koordináció: A diagonál mozgás nagyban javítja a koordinációs képességet és ezzel együtt az egyensúlyozó képességet is.
Nordic walking és a Stressztűrés: A bothasználattal pont a váll, a hát felső részének és a nyak izmainak ellazulásához segíti a sportolókat, oldja a feszültségből eredő és ezeken a helyeken jelentkező görcsöket, növeli a stressztűrő képességet.
Nordic walking és a Szív és keringés: Aki helyes technikával walkingol, annak tenyerének folyamatos nyitása és zárása egy pumpáló mozgással javítja a vénás véráramlást, mely az általános vérkeringés-gyorsulás mellett külön előnyös. A szervezet általános vérellátottsága javul, komoly segítség lehet a magas vérnyomás elleni küzdelemben!
A nordic walking Ízületbarát: A botok jótékony tehercsökkentő hatásukkal már önmagukban is biztosítják az ízületkímélő mozgást. Ezenkívül igen biztató eredményeket észleltek a csontritkulás elleni harcban.

A Nordic Walking  (sífutás) számokban:
- 25 technikájával egyesíti a sífutás lépéstechnikáit, különböző ugrótechnikákat, a futás elemeit és fitneszelemeket
- a botok használata 30%-kal tehermentesíti a csípő- és térdízületet a normál sétáláshoz képest
- végzése közben testünk több mint 660 izmának 90%-át igénybe vesszük
- a sima gyalogláshoz képest a nordic walking 20%-kal több kalóriaégetéssel jár, javítja a keringést és erősíti a szívet is
- az északi séta 50-80%-ban dolgoztatja meg a szervezetet, amely terhelésre a szervezet zsírégetéssel válaszol
- egy óra alatt átlagos tempóval pont 400 kalóriát égetünk el


<< vissza

   


TERRA-PANNONIA
Angus marhahaús, hidegen sajtolt repceolaj és házi készítésű gyümölcslekvárok
Prémium minőségű termékek

 

   bővebben >>


Szállodánk a nemzetközileg elismert HOTELSTARS UNION követelményei szerint 3 csillagos minősítést kapott.

   


   


   

               Feliratkozás hírlevélre

Név*:
E-mail:
Mit kap cserébe?
      - A legjobb ajánlatokat első kézből
      - Akciók, hírek, meghívók
 
Impresszum   l    Adatvédelem   l    Sajtószoba   l    Útvonaltervező   l    Híreink   l       l    Mobile
 
Aktualis promóció
Kapcsolat
Programajánló
 
Nagyberek túra
Gyermekeknek
Ajándékutalvány
 
Hubertus Agráripari Bt.
Vadászati lehetőség
Receptek

 
Partnereink
Jogi nyilatkozat
Ajánlatkérés
H-8646 Balatonfenyves, Nimród u. 1.
Tel.: (+36 85) 560 930 . Fax: (+36 85) 560 271
hubertus-hof@hubertus.hu
balatonfenyves hotel étterem szállás szálloda konferencia wellness